Цікаві думки лунали 7 вересня у кулуарах Верховної Ради, але для переважної більшості депутатів проблеми автовласників далекі, незрозумілі, майже марсіанські.

Жодного меморандуму не підписано, домовленостей не встановлено, а саму акцію було завершено силовим розгоном. Нормального та результативного діалогу влади з автовласникими не відбулось, компромісу не знайдено. Проте окремі народні обранці висловились з питання лібералізації митного законодавства у стінах Парламенту.

Антон Геращенко, народний депутат України 8 скликання, член депутатської фракції Політичної Партії «Народний фронт»

— Машин ввезли забагато. Їх варто легалізувати чи видворити з України? Як взагалі можна вийти з цієї ситуації?

А.Г.: Моя пропозиція була така: це відмінити дуже жорсткі норми Євро-5, Євро-6 і кожен хто завіз машини сплачує з них податки. Питання ж в тому що зараз по старим машинам, їх взагалі не можливо навіть легалізувати тому, що вони не відповідають встановленим законодавством стандартам. Якщо ми ці стандарти знижуємо і дозволяємо розмитнити за законом і сплатити податки то, це знімає все питання. Я за те, щоб у нас були рівні правила для всіх без винятків.

Ірина Луценко, народний депутат України 7-8 скликань, заступник голови депутатської фракції Партії «Блок Петра Порошенка»

— Скільки часу буде до закриття кордону?

І.Л.: Я думаю, це буде місяць-півтора. Закон буде напрацьовуватись від моменту меморандуму місяці за три. Така ситуація не може бути вічною. Це і криміногенна ситуація, і неможливість штрафувати такі автомобілі, і багато-багато іншого. Але головна причина: не можна розділити на українців на тих, які не хочуть платити податки, але платять; і на тих, які не хочуть і вимагають їх ніколи не платити.

Віктор Чумак, народний депутат України 7-8 скликань, позафракційний:

В.Ч.: Та немає проблеми з власниками авто на єврономерах. Ви розумієте, що цей нарив, який існував в країні, зараз лопнув. Це є проблема неадекватної ціни, неадекватних акцизів, ПДВ, неадекватної ціни розтаможки всіх автомобілів в Україні. Давайте, ми просто напросто переглянемо акцизи, ПДВ на нові автомобілі, які потягнуть за собою зниження акцизів, ставок і на старі автомобілі. Переглянемо можливості ввезення Євро-5, Євро-4 і жодної проблеми не буде. На те, що ввезено зараз незаконно, — дати термін на реєстрацію і сплату розтаможки з якимось відповідним штрафом, а потім все! Робиться нормальний закон для всіх автомобілей: для нових, старих і не дуже.

В.Ч.: Для електромобілей, які впринципі дають можливість змінювати екологію, можна зробити пільгове ввезення.

Довідка:

Наразі за пільговим режимом можна розмитнити не більше ніж 1 авто на рік за умови, що авто не старше 8 років та відповідає нормі Євро-5.

Для прикладу, я закохана у Toyota Corolla та хочу придбати авто за ціною 1000 євро. В Україні на цю суму я зможу купити автівку кінця 1980х, а в Литві чи Польщі я обиратиму серед автівок початку 2000х тої ж марки. Для легального встановлення на облік в Україні європейського авто я маю сплатити акциз (залежить від віку авто та об’єму двигуна) + мито (10% від вартості авто) + ПДВ (20% митної вартості) + ПФ (плаваюча ставка).

Рахуємо: авто старше 8 років, двугун 1,6, ціна авто 1000 євро. Вартість розмитнення 5007 євро. Загальна вартість авто після розмитнення 6157 євро, з них ПФ — 150 євро.